Kilka miesięcy temu Sony zaprezentowało swój autorski serwis "Music Unlimited" służący do streamowania muzyki. Już dzisiaj w ich internetowym sklepie znajduje się kilka milionów pozycji.

Nowa muzyczna usługa oferowana przez japońskiego giganta ma szansę stać się tak popularna jak iTunes Store od Apple. Czynnikiem zdecydowanie ułatwiającym rozpowszechnienie tego produktu jest mnogość urządzeń sprzedawanych przed Sony. Serwis ten mógłby zostać zaimplementowany w laptopach Vaio, odtwarzaczach Walkman, telefonach Sony Ericsson czy konsolach PlayStation.

Na wzrost popularności tego nowego rozwiązania na internetowym rynku muzycznym mogą także wpłynąć nazwiska gwiazd związanych z Sony Music Entertainment, mowa tutaj o takich sławach jak Bob Dylan, Delta Goodrem, Michael Jackson, Elvis Presley, Kings of Leon czy Beyonce.

Inni wydawcy skarżą się na wysokie marże w sklepie Apple i na pewno chętnie zapoznają się z ofertą podobnych serwisów oferujących tego typu usługi.

Warto przypomnieć, że otwarcie serwisu "Music Unlimited" to nie jedyne ziarnko niezgody na linii Apple - Sony. Ostatnio firma z Cupertino usunęła aplikację Sony do sprzedawania e-book'ów. Powodem była niezgodność z nową polityką płatnych subskrypcji, która zostanie wprowadzona wraz z iOS 4.3.

Źródło: Macrumors