Według badania przeprowadzonego przez serwis DigiTimes, w kończącym się właśnie trzecim kwartale fiskalnym bieżącego roku, na świecie sprzedano 18,7 miliona tabletów, w tym ponad 13 milionów iPadów.

Wynik iPada wzrósł o 36,8% w stosunku do poprzedniego okresu fiskalne. Wstępne raporty dotyczące sprzedaży tabletu Apple sugerowały znacznie wyższą sprzedaż tego urządzenia w mijającym kwartale. Według analiz portalu DigiTimes, znaczący wpływ na malejący popyt w tej niszy rynkowej ma światowy kryzys. Co ciekawe, dotychczas wyniki Apple zdawały się zaprzeczać takiemu stanowi rzeczy, faktyczne wyniki sprzedaży zawsze przewyższały wcześniejsze prognozy.

Cały rynek tabletów w tym kwartale wzrósł jedynie o 27,5% w stosunku do poprzedniego, analogicznego okresu, kiedy ten sam wskaźnik wynosił aż 60,9%.

DigiTimes to profesjonalny portal, zajmujący się analizą azjatyckich i światowych rynków technologicznych.

Źródło: DigiTimes.com