Według specjalnego raportu, przygotowanego dla portalu Bloomberg, udział Androida w rynku tabletów wzrósł o 2,3 punkta procentowego i wynosi teraz 27%. W tym samym okresie, identyczny wskaźnik dotyczący tabletów Apple spadł do 67%.

Według analityków, do tak znaczącej zmiany na rynku tabletów przyczynił się Samsung Galaxy Tab, drugie, za iPadem, najbardziej popularne urządzenie tego typu - jego udział w rynku wynosi 9%. W najbliższym czasie pozycja iOS w tej niszy może zostać jeszcze bardziej osłabiona na rzecz Androida - niebawem większość urządzeń wyposażonych w ten system otrzyma aktualizacje oznaczą numerkiem 4.0. Dodatkowo należy pamiętać, że sprzedaż najnowszego tabletu produkowanego przez Amazon - Kindle Fire'a, także wpłynie pozytywnie na wynik Androida.

Dalsza część raportu skupia się na użyciu tabletów w biznesie. W tej wymagające dziedzinie Apple dalej wiedzie prym - iPad posiada ponad tam 96% udziału. Dla firm urządzenia typu tablet wyposażone w Androida wydają się być egzotyczna ciekawostką.

Źródło: Bloomberg.com