Ze względu na wiele czynników ekonomicznych, politycznych i ustrojowych, sporo zachodnich znanych marek nie odnosi większego sukcesu w krajach azjatyckich. Apple przez długi okres nie interesował się szczególnie tą częścią świata, jednak od kilku miesięcy konsekwentnie buduje pozycję na rynku chińskim.

Apple udało się zdominować sprzedaż tabletów w najludniejszym kraju na świecie podczas drugiego kwartału fiskalnego tego roku. Dokonali to przy sprzedaży 1,7 miliona urządzeń i udziale w rynku na poziomie 72%. Warto także zauważyć, że nowy iPad został wprowadzony na tydzień przed zakończeniem analizowane okresu sprzedaży.

Jak widać na powyższej grafice, Apple jako jedynymy producent posiada aż tak duży udział w rynku, drugim graczem jest Lenovo, z 10%. Reszta firm, w tym główny konkurent amerykańskiego giganta - Samsung, sprzedała niezwykle mało tabletów, ich wyniki są symboliczne.

Chiński rynek tabletów to nieco ponad 2 miliony tabletów w ciągu kwartału, jednak należy pamiętać jaką duża dynamiką wzrostu charakteryzują się gospodarka w tym kraju, w ciągu najbliższego roku, sprzedaż tabletów może wzrosnąć nawet kilkukrotnie.

Źródło: appleinsdier.com